ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که برای تمام تلاش‌هایی که جهت بازاریابی آنلاین انجام می‌گیرد، به‌کار‌برده می‌شود. کسب‌و‌کارها از مجاری دیجیتال نظیر جست‌و‌جوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وبسایت‌شان برای برقراری ارتباط با مشتریان کنونی و آتی خود استفاده ‌می‌کنند.

با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین نوع خرید وفروش نیز عوض شده است و بازاریابی آفلاین مثل گذشته چندان تأثیرگذار نیست.

عبارت بازاریابی همیشه این‌گونه معنا می‌شده: توانایی برقراری ارتباط با مخاطب در زمان و مکان مناسب. در تعریف امروزی بازاریابی این شما هستید که باید با مخاطبان خود درست همان‌جایی که حضور دارند، ملاقات کنید؛ یعنی در ‌اینترنت. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی عبارت است از هر نوع بازاریابی‌‌ای که ماهیت آنلاین دارد.

 

تعریف کلی :

 

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال ( وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر ابزارهای این نوع بازاریابی را بشناسیم به مفهوم کلی دیجیتال مارکتینگ بیشتر پی خواهیم برد . حالا بعضی از این ابزارها را مرور میکنیم :

  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات بر اساس کلیک ( PPC )
  • تبلیغات پیامکی ( SMS Advertising )
  • تبلیغات بنری ( Banner Advertising )
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی موبایل ( Mobile Marketing )
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو ( سئو )
  • بازاریابی درونگرا ( Inbound Marketing )
  • اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer Marketing )
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال ( Digital Viral Markreting )
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Media Marketing )
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش ( Affiliate Marketing )
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو ( (SEM) شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده)

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده ( Targeted Advertising ) و نیز تبلیغ مستقیم (  Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

 تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ چگونه عمل میکند ؟

 

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد. کسب و کارها کانال های دیجیتالی چون موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها را به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود قرار می دهند.

از وب سایت تان گرفته تا دارایی­ های برندینگ آنلاین تان مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و … طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر بازاریابی دیجیتالی قرار می ­گیرد. بازاریابان دیجیتالی خبره به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه اهداف گسترده آنان را پشتیبانی می کند.

 

دارایی ها در دیجیتال مارکتینگ :

 

وب سایت

ابزارهای تعامل

پست های وبلاگ

بروشورهای آنلاین و lookbookها

اینفوگرافیک ها ( Infographics )

دارایی های برندینگ (لوگوها، فونت ها و …)

کسب پوشش آنلاین (روابط عمومی (PR)، شبکه اجتماعی و بررسی­ ها)

کتاب های الکترونیک ( (Ebooks ) و مقاله سفید یا وایت پیپرها (whitepapers)

کانال های شبکه­ های اجتماعی (Facebook، LinkedIn ،Twitter،Instagram و…)

 دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ربایشی وجود دارد؟

 

در ظاهر این دو مفهوم شبیه هم هستند : هر دو در محیط آنلاین رخ می دهند و بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای استفاده مردم تمرکز دارند. پس تفاوت در چیست؟

واژه دیجیتال مارکتینگ هیچ تفاوتی میان تاکتیک­ های بازاریابی کششی (pull) و فشاری (push) یا همان چیزی که امروزه با عنوان روش های درونگرا (inbound) و برونگرا (outbound) شناخته می شوند قایل نمی شود. هر دو این روش ها در زیر چتر بازاریابی دیجیتالی قرار می گیرند.

تاکتیک های بازاریابی برونگرا به دنبال آن است که پیام را مستقیما در پیش روی بیشترین تعداد افرادی که در فضای مجازی امکان دارد (صرف نظر از اینکه فرد مقابل چقدر مرتبط یا خواهان آن است) قرار دهد. به عنوان مثال تبلیغات بنری پرزرق و برقی که شما در بالای بسیاری از وب سایت ها می بینید، سعی دارند محصولی را تحمیل کنند یا برای افرادی تبلیغ کنند که لزوماً برای دریافت آن آماده نیستند، در این زمره قرار می گیرند.

از سوی دیگر بازاریابانی که تاکتیک های بازاریابی درونگرا یا ربایشی را به کار می گیرند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب سایت خود بهره می گیرند. یکی از ساده ترین و همچنین قدرتمندترین ابزار بازاریابی ربایشی وبلاگ است. وبلاگ به سایت شما این امکان را می دهد که بر روی لغات موردپسند مشتریان خود سرمایه ­گذاری کنید.

نهایتا بازاریابی ربایشی یا درونگرا روشی است که از دارایی های دیجیتال مارکتینگ برای جذب و تبدیل مخاطب آنلاین به مشتری بالقوه و سپس مشتری و بعد از آن طرفدار استفاده میکند ( attract, convert, delight , close). از طرفی بازاریابی دیجیتال یک واژه کلی است که شامل کلیه تاکتیک های بازاریابی اینترنتی (صرف نظر از درونگرا یا برونگرا بودن آن ها) می شود.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.