تولید محتوا، به معنی خلق و ایجاد محتوای منحصر به فرد که با خلاقیت و ایده، کارشناس مرتبط محتوا، تولید خواهد شد.
از طریق تولید محتوای متنوع و انتشار آن در شبکههای اجتماعی، میزان ترافیک سایت شما بالا رفته و چون شبکههای اجتماعی نظیر “اینستاگرام” و “تلگرام” در سطحی وسیع مورد استفاده قرار میگیرند، این محتواهای مرتبط و جذاب که توسط سوشیال مارکتینگ راهی نو و ارزان از بازاریابی است نویسندگان حرفهای بیشتر فروش شما را به همراه میآورند.
تولید محتوا، اطلاعاتی که درهر رسانه و بطور اختصاصی در رسانه های دیجیتالی برای کاربران در زمینه های خاصاشتراک گذاشته می شود.محتوا، مواردی که از طریق رسانه ها، صداها، نوشته ها، یا هنرهای مختلف برای توزیع، بازاریابی یا نشر بیان شده است.معمولا اشکال مختلفی از محتوا برای نگهداری و بروزرسانی وب سایت ها، وبلاگ ها و همچنین نگهداری شبکه های اجتماعی، ویرایش و توزیع رسانههای دیجیتال استفاده می شود.امروزه تولید محتوا بصورت گسترده ای فراگیر شده است. اما خیلی از کاربران تولید محتوا را تالیف، ویرایش یا حتی کپی کردن محتوا اشتباه می گیرند.
ما در این نوع از بازاریابی به روندی اشاره داریم که منجر به ترافیک بیشتر وب سایت شما میشود و طی آن با تولید محتواهای کاربر محور، به منظور افزایش توجه و آگاهی عمومی نسبت به یک برند یا کسب و کار خاص اقدام میکنیم.
این سبک بازاریابی، در حقیقت شکل مدرن و دیجیتالی بازاریابی دهان به دهان قدیم است. از دیگر مزایای این روش علاوه بر ارزان بودن آن، میتوان به حالت ویروسی و انتشار سریع و همچنین تبلیغ خودبخودی محتوای مبتنی بر کسب و کار شما توسط اعضای شبکههای اجتماعی اشاره کرد, یکی دیگر از دلایل مهم برای استفادهی شما از شبکههای اجتماعی، تأثیر زیاد اشتراکگذاریها و “لایک”های موجود در چنین شبکههایی بر رتبهی سایت شما در موتورهای جستجو (سئو سوشیال) و از جمله “گوگل” است , ما با تهیهی محتواهای کاربرپسند و سئومحور، میتوانیم در بالا آمدن سایت شما در صفحات موتورهای جستجو و از جمله “گوگل” نیز نقش مؤثری داشته باشیم که این امر خود باعث بالا رفتن ارتباط شما با مخاطبان و مشتریانتان خواهد شد.
شبکه های اجتماعی، ازچندین صدسال پیش، زمانی که افراد گرد هم جمع می شدند در مورد یک موضوعی صحبت می کردند بوجود آمده بود.بعد از آنکه اینترنت پدید آمد، به دنبال آن وبلاگ و وب سایت، رسانه های مختلفی هم ایجاد شدند. در دهه های اخیر شبکه های اجتماعی فراگیر شده اند، که افراد مختلف از طریق رد و بدل کردن اطلاعات با یکدیگرارتباط برقرار می کنند.
در شبکه های اجتماعی معنای زمان و مکان از بین خواهد رفت. به گونه ای که در هر جای از دنیا و در هر زمانی که هستید خواهید توانست ارتباط با افراد دیگر برقرار کنید.امروزه شبکه های اجتماعی درمفاهیم بازاریابی خیلی پر رنگ تر شده است. بطوری که کسب و کارها برای معرفی یک محصول یا خدمت از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.در شبکه های اجتماعی، به راحتی می توان موضوعات مختلف را مطرح کرد و بازخوردهای بسیاری را بدست آورد.
شبکه های اجتماعی مختلفی مانند توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین، یوتیوب، واتس آپ و … را شامل می شود.
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، نیازمند یک استراتژی قوی است. اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کنید نیاز به بررسی و تحلیل بررفتار، علاقمندی، سلایق، جنسیت، تحصیلات، … افراد هستید. پس از بررسی این فاکتورها می توانید تولید محتوا را براساس نیاز هر کاربری تولید کنید.
از آنجایی که کاربران ساعت ها وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند، نیازمند یک برنامه ریزی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هستید. شما خواهید توانست با یک برنامه ریزی عالی به اهداف خود دست پیدا کنید. محتوای که در شبکه های اجتماعی تولید می شود تاثیر بسیار فوق العاده ای بررشد یک کسب و کار خواهد گذاشت.علاوه بر اینکه تولید کردن محتوا نیازمند برنامه ریزی است، باید محتواها را براساس خلاقیت وایده های ناب تولید کنید، بگونه ای محتوا را تولید کنید که با کاربر تعامل ایجاد کند. زمانی که یک محتوا تعامل را برقرارمی کند؛ این حس در مخاطب ایجاد می شود که محتوا فقط برای همان کاربر تولید شده است.تمام این عامل ها باعث جذابیت محتوا خواهند شد. زمانی که محتوا از نظر کاربران جذاب باشد، احتمال اشتراک گذاری آن بالا خواهد رفت.
اگر می خواهید محتوای در شبکه های اجتماعی تولید کنید، برنامه و موضوع هفتگی داشته باشید، براساس مناسبت ها محتوا تولید کنید، سوال مطرح کنید، عکس های مختلف از کسب و کارتان منتشر کنید، محتوا های ویدئویی انتشاردهید و… هزاران ایده دیگر که برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می توانید انجام داد.
استراتژی به معنای روش های رسیدن به اهداف است.فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند هر فعالیت هدفدار دیگری نیازمند تعیین استراتژی است. بی برنامگی در هر فعالیتی منجر به نتایج مطلوب نخواهد شد پس در فعالیت های شبکه های اجتماعی نیز، نیازمند برنامه ریزی و راهبرد صحیح خواهیم بود.