ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

مزیت کسب و کار اینترنتی نسبت به سنتی

هر چند این نوع کسب و کار هنوز در کشور ما در قسمت‏هایی نقص‏های زیادی دارد و خیلی از مردم هنوز به کسب و کار اینترنتی اعتقادی نددارند و فکر میکنند هزینه در این راه دور ریختن پولشان است ، اما فروشگاه‏ های اینترنتی رقیب جدی بازار سنتی به خصوص در کالاهای دیجیتالی محسوب می‏شوند. و با کسادی بازار فیزیکی رابطه مستقیم دارند.

به تعریف ساده :

به فروش محصولات یا ارائه خدمات در فضای اینترنت، کسب و کار اینترنتی می‏گویند. که امروزه بسیار رشد و پیشرفت کرده است. با وجود اینترنت به کوچک ترین کارها و صنف های کاری هم می‏توان فرصت دیده شدن در سطح جهان را فراهم کرد. با پیدایش رایانه، اینترنت و توسعه‏ ی جامعه‏ ی خدماتی، کسب و کار اینترنتی یکی از سریع‏ترین کسب و کارهاست. که با مقایسه با کارهای سنتی از نظر سود، تعداد و حجم در عرصه تجارت برتری زیادی دارد. راحتی دسترسی به اینترنت در مقابل مواردی مانند ترافیک، گرانی سوخت، آلودگی هوا و فاصله , مهم ترین عوامل هستند که جامعه را به سمت خرید اینترنتی سوق می‏دهد که باعث می‏شود این نوع کسب و کار رونق بیشتری پیدا کند.


کسب و کار اینترنتی یکی از زیرمجموعه های فناوری اطلاعات در دهه گذشته رشد زیادی کرده است. امروزه ۷۰ درصد از کاربرانی که از اینترنتی استفاده می‏کنند در طول ۹۰ روز، حداقل یک خرید انجام می‏دهند. یک سایت فقط برای فروش محصول به کار نمی‏رود بلکه می‏تواند کارکرد مختلف زیادی را داشته باشد، مانند: فروش خدمات و … . در واقع تجارت الکترونیک یا به تعریفی کسب و کار اینترنتی به عنوان محل ارتباط تکنولوژی و فناوری اطلاعات و بازار کسب و کار سبب شده است که بازار دائمی برای فعالیت و اشتغال عده بسیاری در این زمینه فراهم بیاید. رشد روز افزون فن آوری و به خصوص فن آوری اطلاعات (IT) در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجاری را کاهش داده است. دسترسی عموم مردم به اینترنت باعث شده است تا کسب و کار ها از طریق اینترنت به عبارتی تجارت الکترونیکی از جایگاه ویژه ای در کشورهای مختلف برخوردار شود. در سال های اخیر کشورهای زیادی با کاهش دادن تدریجی تجارت سنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد و دج به جایی پول و .. , به شیوه تجارت الکترونیکی روی آورده اند .



بازار اینترنتی


رئیس خود باشید , یکی دیگر از مزیت های اینترنتی بودن است , به چه معنا ؟

 

مثل همه ی کارآفرینی‏ها، یک کسب و کار اینترنتی می‏تواند افراد را مستقل کند. و آن‏ها خود رئیس خود هستند و کسانی که دوست دارند برای خود، کار کنند این روش بهترین گزینه برای آنهاست. در این کار هیچ کس به شما نمی‏گوید چه کار کنید، چطور انجام دهید و هیچ کس از شما بازخواست نخواهد داشت و از کار نکردن شما شکایت نمی‏کند. البته انضباط و برنامه ریزی در هر کاری ضروری است و کسب و کار اینترنتی هم خارج از آن نیست و برای آن هم ضروری می‏باشد. خب بعضی ها میگویند من میخواهم همین الان کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنم…… .بله این مسئله شدنی است اما , فراموش نشود که برنامه ریزی و استراتژی در هر کاری و به خصوص در کسب و کارهای اینترنتی لازم است. و باید مواظب باشید که در این تله نیافتید, در این رابطه باورهای اشتباه را حتما مطالعه کنید.
یک مزیت خاص این کسب و کار مهم نبودن مکان است. این مزیت کمک بسیاری به افراد خانه دار , افرادی که معلولیت حرکتی دارند، یا از کودکان یا افراد دیگر مانند افراد پیر نگهداری میکنند می‏توانند کارهای خود را در هر محلی که به اینترنت متصل باشند انجام دهند. و یا کسب و کر خود را به متخصصین این امر بسپرند و خود مدیریت کار را به عهده بگیرند و نیز علاوه بر آن دیگر هیچ زمانی را در ترافیک از دست نمی‏دهیم و هزینه‏ای را برای رفت و آمد و یا تهیه لباس‏های اداری پرداخت نخواهیم کرد.

یک مزیت بالقوه این کسب و کار این است که شما حتی در خواب هم درامد خواهید داشت , چطور ؟

 

امکان خودکار سازی بیشتر فعالیت‌ها در کسب و کار اینترنتی باعث این امر میشود. و به این دلیل است که حضور شما محدود به تولید محتوا، برنامه ریزی، راه‌اندازی و پیگیری‌ها می‏شود. مانند یک خلبان همه چیزها تحت کنترل است. پس بنا بر این دلیل وقتی در محل کسب و کار خود نیستیم، مسافرت هستیم یا حتی خوابیم، مشتری به سایت مراجعه کرده خدمات و محصولات ما را می‌بیند، سفارش خود را می دهد، پول را پرداخت می‏کند و محصول را دریافت می‏کند.

 

کسب و کار اینترنتی

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.