ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوا چیست ؟

در حقیقت محتوا به واحد های مجزای اطلاعاتی گفته میشود  که به شکل الکترونیکی قابل مدیریت میباشد.

محتوا می تواند در قالب های متفاوتی ایجاد شود از جمله :  صفحات  وب، فایل های ویدئویی، فایل های صوتی، تیزر و انیمیشن، عکس ها و متن های قابل ویرایش, در کل تمامی اجزا و ابزاری که از به هم پیوستن آن ها یک وب سایت شکل می گیرد، میتواند محتوا باشد .

به قول انگلیسی ‌ها، هرجا Container هست، داخل آن ٰContent هم وجود دارد.با این دید، کسی که تلویزیون را می‌سازد،‌ بستر را ساخته و کسی که برای تلویزیون فیلم می‌سازد، محتوای تلویزیون را تولید کرده است.

در واقع ,کسی که گوگل  را تولید کرده، بستر ساخته و کسانی که در آن صفحه ایجاد میکنند یا مطلبی آپلود میکنند، برای آن بستر محتوا تولید کرده است. و نمونه های دیگری که میشود به آن اشاره کرد تا تعریف محتوا برایمان ملموس تر شود فیلم هایی که توسط کارگردان ساخته میشود ,آلبوم موسیقی یک هنرمند که منتشر می‌شود و یا بروشوری که برای تبلیغ یک محصول منتشر می‌شود یا دفترچه راهنمای استفاده از یک محصول، تمامی این ها نمونه ‌ای از محتوا هستند .

خب نکته قابل ارزش :

 

تولید محتوای مرتبط و ارزشمند کار آسانی نیست و زمان و هزینه زیادی را می طلبد. اما مسئله ی مهمی که نباید از یاد ببریم این است که یک محتوای خوب منجر به این خواهد شد که مخاطب لحظه ای توقف کند در سایت شما ، بخواند ، فکر کند و به شکلی متفاوت رفتار کند.

کارشناس تولید محتوا چیزی بسیار بیشتر از تنها یک وارد کننده اطلاعات است ! حتی ممکن است کارشناس تولید محتوا، خود ورود اطلاعات به وب سایت را نیز برعهده نداشته باشد. در تولید محتوا باید یک نکته اساسی را مد نظر داشته باشید مخاطب همه چیز است و برای مخاطب است که شما مشغول تولید محتوای سایت هستید. بنابراین تمایلات، سلایق، نظرها و برآوردن نیازهای او اولویت اصلی متخصصان تولید محتوا است.

تولید محتوا چیست

مرکز مطالعات و تحقیقات مشترک وابسته به اتحادیه اروپا، در گزارش خود به نقل از سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی OECD تعریف صنعت محتوا را چنین بیان کرد :

MCI یا (Media and Content Industry) صنعت محتوا و رسانه مجموعه همه فعالیت‌های اقتصادی است که با هدف تولید، توزیع و نشر انواع محتوا،‌ از جمله موسیقی، صدا، ویدئو، انیمیشن، محصولات تلویزیونی، مقاله، کتاب، خبر و سایر خدمات مرتبط با اطلاعات، شکل گرفته ‌اند.

کانتنت نویسی


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.