ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

ایرانیان برند

تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ

افزایش فروش و سود با تبلیغات گوگل ادورز

ROI به معنی برگشت سرمایه می باشد یعنی چه مقدار سرمایه و سود با توجه به خرجی که کردید به شما برگشته است. با ادوردز می توانید ۴ برابر خرجی که می کنید برگشت سرمایه داشته باشید.

این تبلیغات همان تبلیغاتی هستند که بعد از جستجوی عبارتی در گوگل در بالای صفحه نتایج گوگل ظاهر می شوند (در بالای تمامی نتایج همراه با علامت Ad)

گوگل اردوردز یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش و سود یک شرکت با هزینه های معقول تر می باشد.

 

برخی اصطلاحات رایج در گوگل ادوردز

 

Keyword (کلمه کلیدی):

 

کلمه یا عبارتی است که کاربر با جستجو کردن آن در گوگل تبلیغ شما را خواهد دید. در واقع تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب می کنید در گوگل نمایش داده می شود.

کلمه کلیدی


Click (کلیک):

 

گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما شده است را کنترل می کند و هزینه را بر حسب آن ها حساب می کند.

 

Impression:

 

تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به کاربران نمایش داده شده است.

 

CTR (نرخ کلیک):

 

اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد impression ها تقسیم کنید نرخ کلیک به دست می آید. هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد بهتر است و به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده است.

 

CPC (هزینه هر کلیک):

 

روش محاسبه هزینه توسط گوگل که بر مبنای هر کلیک می باشد و این هزینه در نهایت ممکن است از میزان پیشنهادی شما برای هر کلیک حتی کمتر هم باشد چون همان طور که گفتیم گوگل فاکتورهای کیفیتی و همچنین مبلغ پیشنهادی رقبا را هم در نظر می گیرد. مثلاً اگر پیشنهاد همه رقیبانتان برای کلمه کلیدی مورد نظر شما کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد گوگل به همان میزان هزینه تان را کم می کند.

 

Quality score (امتیاز کیفیت):

 

گوگل با توجه به وضعیت سئو سایت شما و میزان ارتباطش با تبلیغی که می خواهید بدهید و همچنین با توجه به نوع عنوان و توضیحات تبلیغ به آن امتیاز می دهد که این امتیاز هم بر روی کمتر شدن هزینه تبلیغتان تأثیر زیادی دارد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد هزینه هم پایین تر خواهد آمد.

گوگل فقط به دنبال نمایش دادن تبلیغات با بالاترین رقم پیشنهادی نیست چون ممکن است که آن ها اصلاً تبلیغات خوبی نباشند در واقع هدف گوگل فقط کسب درآمد از این تبلیغات نیست بلکه فاکتور اصلی همچنان رضایت کاربر است. به همین دلیل است که گوگل امتیاز کیفیت را هم مد نظر قرار می دهد تا تبلیغاتی مرتبط و باکیفیت به کاربر نمایش داده شود.

 

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.